The green trousers

My favourite pair of trousers ever? Of course this pair of Cheap Monday, a particolar and unusual colour, a skinny shape the way I like it and especially a big luck every time I wear them :) With them I lived important times of my life (I know It can seem weird talking like that about a pair of trousers) and I adore the way they make pleasant an outfit that otherwise would look kinda normal. Yesterday’s publication made me happy but at the same time It gave me more to think about the backwardness of italian mentality. Don’t get me wrong, I love Italy and I’m proud to be italian, but at the same time I can’t wait to be able to move abroad. The close and retrograde mentality, always ready to discredit people, dreams and projects is not for me at all. I hope to finish my exams soon to be able to communicate you my thoughts, and make the thousands of ideas I have in my head become words.
Thank you all so much, for everything.

I miei pantaloni preferiti in assoluto? Sicuramente questo paio di Cheap Monday, un colore particolare ed insolito, una forma aderente come piace a me e soprattutto una gran fortuna ogni volta che li indosso :) Con loro ho vissuto importanti momenti della mia vita (so che sembra strano dire cose del genere di un paio di pantaloni) ed adoro come rendono piacevole alla vista un outfit che altrimenti risulterebbe abbastanza semplice. La pubblicazione di ieri mi ha fatto piacere ma allo stesso tempo mi ha dato ancora di più a pensare sull’arretratezza mentale italiana. Non fraintendetemi, io amo l’Italia e sono orgogliosa di essere italiana, ma allo stesso tempo non vedo l’ora di riuscire a trasferirmi all’estero. La mentalità chiusa e retrograda, sempre pronta allo screditamento di persone, sogni e progetti non fa proprio per me. Spero di finire presto gli esami anche per riuscire a comunicarvi di più il mio pensiero, per riuscire a mettere sotto forma di parole le mille idee che ho in testa.
Grazie a tutti quanti, sempre.
















CHEAP MONDAY GREEN JEANS
FOREVER21 BROWN BOOTS
ABERCROMBIE SHIRT
BROWN LEATHER JACKET
SILVER VINTAGE NECKLACE
FAUX FUR SCARF
FENDI SPY BAG BAULOTTO

 

You might also like:

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

139 Responses to The green trousers

  1. Jessica says:

    Ti faccio i complimenti per l'outfit Chiara, ciò che indossi è molto semplice ma allo stesso tempo appare qualcosa di speciale e ricercato. Ovviamente questo è merito della tua capacità di indossare i vari capi! :)
    L'ultima foto è molto invitante mmmh hehehhe.

  2. Monika P. says:

    beautiful leather Jacket. And don't worry, most important thing is how you are and how are the people who you are surrounded by. I am also pround of being Polish, but sometimes people right here want to destroy your dreams, beacuse they are coming true and they are jealous about you. I am completely different in that point, I really try to support others and I am happy about every succes Polish people have, so I am thinking about moving out from my country too, but we'll see, I still have a little bit of time:) Where would you like to move out? Probably to USA:)?

  3. Blanci says:

    Your boots are really amazing! And i like your sweet ring! :)

  4. Yes to Usa or to England, I love the open-minded thoughts over there!
    Grazie mille Jessica!

  5. Alessandra says:

    Ciao Chiara!
    Condivido come te il fatto della mentalità italiana molto chiusa. E' vero, ma è una cosa che non cambierà mai, alla gente non piace cambiare, sceglie sempre la strada più facile.
    Cmq la penso come te, l'unica soluzione è andare via all'estero, cosa che farò anche io al cento per cento!
    Non vedo l'ora di sentire anche le tue idee!
    Complimenti per l'outfit, ti invidio quei pantaloni :)

    Ciao!!

  6. Ally says:

    adoro i jeans colorati!
    sono belli questi verdi..ma preferisco quelli color salmone..li ho visti in un tuo outfit la primavera scorsa mi pare e me ne sono innamorata! ;D

  7. Desirée says:

    bellissimi cheap monday e bellissima camicia di aber :D
    comunque chiara la penso esattamente come te..e per chi non ci crede, basta leggere l'articolo di gioia per vedere come hanno screditato te e le altre bloggers. il problema dell'italia è proprio questo..quasi "un'odio" verso le novità!
    anche io non vedo l'ora di finire il liceo per trasferirmi in inghilterra! davvero, non vedo l'ora!! auguro anche a te di poter finire gli studi e trasferirti!! <3
    bacione,desi

  8. Cristina says:

    Ciao Chiara,leggendo l'articolo la prima impressione è stata meno che positiva..
    Non vedo la necessità dell'attributo dato al tuo fidanzato e il fatto di paragonarti alla Barbie..credo che chi non conosca te è il tuo blog non abbia capito che il tuo è solo trasmettere una passione e allo stesso tempo divertirti..!Insomma,l'ho trovato abbastanza di cattivo gusto!
    Anche se fidati,dopo quest articolo le persone che entreranno nel tuo blog si raddoppieranno..

    P.s. chi ha scritto l'articolo,secondo me,non c'è mai entrato nel tuo bolg..al massimo nella home..-.-
    Baci!

  9. Irene C. says:

    Chia sei bellissima come sempre! Sai che ho un paio di orecchini dello stesso modello della tua collana?! Prima o poi li posterò!

    Posso chiederti un consiglio? Ho appena sperimentato le invidie che possono esserci in questo ambiente e come la gente possa avere gusto nell'offendere il lavoro degli altri.. tu come riesci a farti passare sopra queste critiche.. io sarà ma un po ci rimango male anche se so che non posso piacere a tutti…

    xoxo
    Irene's Closet

    http://ireneccloset.blogspot.com

  10. I love the jeans and boots CHIARA! & I have always want that fur scarf..
    Really they're retrogade thinking? I'm having the same problem as well..
    If I wear clothes like jackets and coats, I'll get the "weird stare" :-/ I don't care at times but somehow I can't stand it if too often.. I can't wait to move out too..

    I understand what you mean Chiara! :-/ it's hard right? :(

  11. SILVIA G. says:

    me encantan los jeans de coloress!!!!
    http://elblogdepuu.blogspot.com/

  12. Georgina says:

    Chiara I think I know how you feel. I am from Greece but I live and study in the United Kingdom the last 3 years, I study Film Studies. Something that I could never study back to my country. We all feel sometimes like that but that doesn't mean we don't love our country :)

    Apart from that your look is really nice love the color of your trousers and your boots!

  13. Vita says:

    i want to know more about italian mentality :) and nice pics

  14. vyrtuosa says:

    bellissima, amo il colore dei pantaloni, la sciarpa di pelliccia e la spy ce l'ho anche io dello stesso marrone ma quella ricamata con gli scopiattoli colorati… fa freddo a Milano mi pare eH?
    ciao manu

  15. carola says:

    mi piace tuttissimo!!! bello semplice ma ricercato allo stesso tempo, sono quelli che preferisco,questo particolarmente! pollice su! fregatene della mentalità piccolo italiana e vai avanti così! anch io ho passato un periodo che volevo scappare all'estero,ma se i giovani con un cervello se ne vanno tutti all'estero l'Italia diventerà un paese sempre più vecchio. un bacio grande

  16. ilafinley_93 says:

    è da poco che ho scoperto il tuo blog..adesso lo visito in continuazione! sei splendida in ogni outfit..non sbagli mai un look!Continuerò sicuramente a seguirti!

    Un bacio Ilaria

  17. Ciao Chiara, è la prima volta che ti scrivo, anche se seguo il tuo blog da un po'…Ho letto per caso l'articolo di Gioia sui Fashion Bloggers, e capisco perfettamente come puoi esserti sentita…La giornalista ha sminuito in maniera poco velata ciò che fai e ciò che rappresenta il tuo blog…Non lasciarti scoraggiare da queste persone che avranno sempre da criticare il modo di pensare e di agire di noi giovani, che loro giudicheranno poco convenzionale…Noi siamo il futuro…Continua a fare quello che hai sempre fatto…In bocca al lupo per tutto…Federica

  18. VaNiTyMeL says:

    chiara ti adoro!! ti adoro perchè sei bella… intelligente… e perchè i tuoi pensieri sono molto simili ai miei! condivido in pieno quello che hai detto… purtroppo l'italia è indietro per molti aspetti.. e la mentalità delle persone è rimasta ai tempi della pietra! ;P e ti assicuro che qui in Sicilia.. è ancora peggio :) però.. la Chiara che conosco io.. non da importanza a queste critiche.. e va avanti per la sua strada! non fermarti mai! noi un pò ti conosciamo .. e sappiamo benissimo che sei tutt'altro che una bambolina viziata!
    il look di oggi.. mi piace da morire!

  19. Aurora says:

    the necklace is amazing
    and you are the only person ive seen who can pull off green trousers brilliantly! x

  20. Froso says:

    Personally, I would die to live in Milan (in Italy in general)! You are so lucky to live in that place, I am sure you can make it there too because you have a unique sense of style, I don't want to flatter you, I am only saying the truth. I am living in Greece and the fashion mentality here is muck more behind than you can imagine. I love your blog and I am waiting to see what will follow, you are great! Kisses!

  21. Ti capisco benissimo, io invece vorrei andare a Parigi! comunque ti auguro di riuscirci!
    La borsa e' una meraviglia!

  22. Karolina says:

    Absolutely gorgeous as always! And I love the pants, the color is indeed amazing.

    And about Italy, I could really copy and paste your words, adding Poland instead of Italy. I have exactly the same feeling about my country. I do love it because this is where I come from and there is a thousand good things about it, but whenever you really want to do something special, something for yourself, something that will make you happier and make your life better – you will never be supported and it's always like people are jealous of your creativity and dreams. People will always bring you down and make sure you don't succeed (and it won't be because you failed yourself, but because you lose faith in yourself when all you hear is "yeah, dream on, that will never happen".Yup, that's pretty much what my country is like when it comes to successful people.

  23. katharina says:

    Fab as always! I didn't understand what was on yesterday's article, i don't understand italian, just a few words :) but the retrograde mentality and the capacity to make us not believe in our potential is devastating, in my country is the same, but we have to be strong and move on and prove them wrong! and one day you will have a really great article, on vogue, on elle, everywhere. and i, as future journalist, if i have the chance to work on vogue i will write "one day, when i was travelling in the internet, i found such a creative and inspiring blog, the blonde salad by chiara, an inspiring girl full of live…" etc etc etc :D don't be sad chiara, you will be capable to transform all your dreams came true, in your country or somewhere else, i am sure! Beijinhos, CF, Catarina, p.s. – i am sorry, again, if i wrote something with mistakes

  24. annadierks says:

    nice photos but who takes the pictures of you? do you ask frieds to take pictures or in which way are you doing this?

  25. Manu says:

    Bello l'outfit, jeans di quel colore sono anni che li ceco, li stivali poi sono stupendi

  26. Ramisha says:

    so what country u can imagine to live in? I am personally dreaming about moving in Italy!:)))

  27. Annachiara says:

    Tesoro…io adoro i tuoi pantaloni…Avevo già visto un tuo outfit con questi…e sono favolosi…La mia attenzione è tutta per la giacca…wow…ma è bellissima…SEI BELLISSIMA!!!! stamattina ho comprato gioia,mai comprato…ma volevo vedere bene l'articolo…Sai che mi son girate le palle??Non è per nulla un bell'articolo…Lo trovo anche un po'offensivo…Forse prima di scrivere determinate cose…Dovrebbero prima conoscerti…Anche io adoro l'Italia,ma concordo pienamente con il tuo pensiero…E tesoro…L'ignoranza è tanta…e l'invidia ancora di più!!!E in Italia ce n'è un sacco :D Ti adoro cara!!!

  28. you are absolutely lovely!

  29. Brigitte says:

    Fabulous! The outfit looks great on you. Love the bag.

    - B

    styleofsequins.blogspot.com

  30. Alexandra says:

    I love those pants, I have a pair similar, but darker

    http://www.lovelypepa.blogspot.com/

  31. Francesca says:

    Come stai bene,mi piace la fascetta tra i capelli e ti preferisco con le mise bon ton a quelle rock.Parli di pregiudizi e mentalità chiusa tu che vivi nella città più "avanti" in Italia,figurati come sta messa una persona in provincia :-S Ti auguro di realizzare i tuoi progetti..fuori dall'Italia, và e facci onore.

  32. grushenka says:

    where would you like to live?..

    i'm asking because i'm not italian, but i spend there a lot of time and even going to move there for a while.

  33. Karoline. says:

    I love your trousers!

  34. Viola says:

    Chia ti capisco davvero tantissimo, io non vedo l'ora di aver finito qui per scapparmene a Londra, la mia città preferita. è vero la mentalità all'estero è completamente diversa, non sopporto più di stare in italia per quanto anche io la ami, non fa per me.
    comunque anche l'america sarebbe fantastica!!! bellissimo l'outfit e anche io sbavo per le ultime due fotoooooooooooo aaaaaaaaahhhhhhh
    :) un bacio!!!!

  35. soulchick says:

    Move to Barcelona Chiara :) you´d love it here,may I ask you one question? Are this CHeap Monday the tight version? I´ve got a pair in blue and another in black,this one in the tight version but I can´t find other colours with the same fit,thank you! :)

  36. Jacqueline says:

    Love your green jeans! Also, I like how you wear Abercrombie =) xo

    MIU MIU studded sandals, YSL leopard booties, GUCCI thigh highs at http://www.FashionSnag.com

  37. j. says:

    omg, i love these trousers!!!

  38. elisha says:

    Ciao Chiara!
    Il verde è un colore che adoro e questi pantaloni in particolare ti stanno benissimo.
    Preferisco outfits come questi, comunque stai benissimo sempre e comunque…
    Ma le cose che non metti più (ho visto il tuo armadio che straripa!) le vendi o le scambi o tieni sempre tutto?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>