DSC_8957 copia

I got this dress last summer and, before some days ago, I had never been able to wear it feeling comfortable with the result. I’ve always thought It was perfect as a night dress to wear with a black top, but everytime I tried to wear it I felt too naked in the back, and the dress had to go back to the wardrobe or to the bag. Last week, in Forte Dei Marmi, I tried to wear it on the beach, matched to a stars bikini and the miracle happened: the green dress finally saw the light. For these shots at the sea I then decided to use it with the naked back, which gave the dress a more scenographic attitude, really cool for photos but definitely less comfortable for everyday life. How would you wear it?

Ho ricevuto questo abito l’estate scorsa e, prima di qualche giorno fa, non ero mai riuscita ad indossarlo ritenendomi soddisfatta del risultato. L’avevo sempre visto come un abito da sera, da indossare con una fascia nera, ma ogni volta che lo provavo mi sentivo sempre troppo scoperta nella parte posteriore, ed il povero abito tornava nell’armadio o nella valigia.
Settimana scorsa, a Forte Dei Marmi, ho provato ad indossarlo per la spiaggia, abbinato ad un bikini a stelline ed il miracolo è avvenuto: il vestito verde ha visto la luce del sole. Per queste scatti in riva al mare ho poi deciso di liberare ulteriormente la schiena, rendendo l’abito molto più scenografico, molto adatto alle fotografie ma ahimè decisamente meno alla vita pratica.
Voi come lo avreste indossato?

DSC_8857 copia
DSC_8936 copia
DSC_8980 copia
DSC_8917 copia
DSC_9000 copia
DSC_8983 copia
DSC_9044 copia
DSC_9049 copia
DSC_9051 copia
DSC_9071 copia

JUCCA DRESS
FRIENDSHIP BRACELETS thanks to Andy
PHILIPPE AUDIBERT BRACELET
MARC JACOBS GOLDEN STUDDED BRACELET
THE CHAINS OF LOVE RING
CELINE SUNGLASSES

248 Responses to “Naked back”

    Oh my God, I love them! Maybe with some belt and a black top it would be good to use it as a night dress too, as you said 🙂

    Reply to J.
  • Io l'avrei messo con un top a fascia oppure con una canottiera un pò lunghetta unico colore 🙂

    Reply to Laura

    Love the color!!!
    Beautiful!
    🙂
    Best blog ever!

    Reply to Aricia
  • BEllo il vestito! (purtroppo però credo possa stare bene solamente a te!!)
    Comunque nel caso si verificasse il miracolo e diventassi 20 cm + alta e qualche kilo di meno lo metterei anch'io con delle infra semplicissime e capelli sciolti, pochi accessori e rigorosamente d giorno…
    Sempre belle le foto!!!
    Ciao!

    http://many-margherita.blogspot.com/

    Reply to margherita
  • It exposes the body so beautifully; nudity acts here so artfully, creating a form of art, perfected effortlessley. I do agree that it wouldn't be the best option for casual daywear, however it is possibly the best advantage taken in photos. Beautiful.
    X Neda X

    http://stylemontage-neda.blogspot.com/

    Reply to NEDA
  • I absolutely love this! Would work great with a bikini underneath, but you can pull it off without one! It's the perfect hint of what is underneath the dress, but still is classy in my opinion.

    http://ELLE-YEAH.BLOGSPOT.COM

    Reply to Elodie

    In effetti ti do ragione è un pò difficoltoso indossarlo e non rispecchia i miei gusti ma con il tuo fisico è ideale anche con sotto nulla, per chi non è come te,lo vedrei con sotto qualcosa,altrimenti sarebbe immettibile!
    le foto sono come sempre fantastiche!!!
    sara

    Reply to Anonymous

    ciao! siamo 5 amiche di milano..seguiamo sempre il tuo blog! il colore dell'abitino è perfetto.. e anche il retro scoperto.. wooow! volevamo chiederti.. visto che l'estate è arrivata e le gambe si scoprono: che metodo di depilazione usi tu?? baciiii 🙂

    Reply to Anonymous

    come mai il tatuaggio luce, chiara?? e dove li hai fatti?? baci =)

    Reply to Anonymous

    Beautiful look?
    Are you serious guys? She's naked!!!

    Reply to Anonymous
  • uhm..sinceramente il vestito non mi piace molto.. è troppo scollato.. però adoro il costume di Calzedonia a stelline! Purtroppo è introvabile nei negozi.. è davvero andato a ruba! uff
    kiss,yumiKo

    yumikontheworld.blogspot.com

    Reply to yumiKo

    Io penso che non si poteva indossare in altro modo… è molto aperto ai lati e anche dietro, in più è molto corto! Sei stata brava ad utilizzarlo così, però non mi entusiasma tanto come abito, come hai detto tu è molto scenografico dietro, mentre davanti lascia molto desiderare!

    Reply to Giulia

    omg your bikini is so cute ! could you tell me where you got it from ? and to me the perfect way to wear that dress is the way you did it. perfect ! 🙂

    Reply to Anonymous
  • LOVE that dress!!! i hope you get to wear it more often — what if you wore a black lace bandeau underneath for city wear? then you could just toss on heels and go rock this! it's so beautiful and i think perfect the way you wore it at the beach.
    xx

    Reply to carina
  • Ciao bella
    Bellissimo il vestito e anche il costume!
    Vorrei chiederti, visto che vai speso a Firenze, secondo te qual'e il piu bello albergo la…
    Mi ricordo che c'era uno sui tuoi post da dove si vedeva tutta la citta ma non riesco a trovare quel post…
    La settimana prossima arrivo dalla Spagna per un paio di giorni di shopping…
    Grazie mille!
    Sonia

    Reply to Sonix
  • daring 🙂
    but i love it…you can pull it off with those tattoos.

    modelsinspiration.blogspot.com

    Reply to Jessica A
  • Absolutely GORGEOUS! I love backless things, even though they're super tough to pull off in reality. I like the way you've worn it. I think that kind of dress is only appropriate at the beach or on a crazy night out. Maybe try fabric tape, and just tape down the sides around your chest so you minimize risk of exposure?

    lefthandedstory.blogspot.com

    Reply to Annette

    l ultima foto e' varamente molto bella ma il vestito e'proprio bruttino…la soluzione e' non metterlo piu'!invece tu sei sempre bella,i capelli pero' sono di colore strano…

    Reply to Anonymous

    il vestito è troppo scollato secondo me….ma perchè il tatuaggio "luce"?

    Reply to Anonymous

    io ne ho qualcuno simile e li indosso o con l'adesivo x fissare l'abito alla pelle che ho comprato a new york anni fa e che metto vicino al seno così non può vedersi nulla (è comodissimo ed invisibile) o cucio un nastrino di raso ai 2 lati del vestito,dello stesso colore di questo o in totale e sgargiante contrasto,e poi lo annodo sotto la cerniera!!!l'effetto è sempre bello ed i vestiti posso usarli tranquillamente la sera!!!
    Francy

    Reply to Anonymous

    sinceramente questo abito davanti non ti sta bene perchè sei troppo poco formosa, non ho capito poi perchè non ci hai fatto vedere il contrasto con il costume invece che la schiena nuda
    al posto di un top a fascia potresti indossare una canotta di pizzo o ancora meglio un body completamente di pizzo, ce ne sono da american apparel, sarebbe un contrasto molto riuscito

    Reply to Anonymous

    Del vestito mi piace solo il colore, quella cerniera dietro è oscena. Davanti il taglio è totalmente anonimo e la scollatura dietro è senza senso, troppo larga, lascia scoperto anche sotto.. dando quasi l'idea che tu sia completamente nuda.. Trovo un po' volgare la cosa onestamente.. Non lo avrei usato mai io.

    Reply to Anonymous

    certo che Chiara su di te starebbe bene anche un sacco della spazzatura…
    cmq l'hai abbinato bene…

    Reply to Anonymous
  • come si fa a dire che il vestito è bruttino? che è poco utilizzabile è vero ma l'abito è stupendo.. e a te Chiara sta divinamente..in questi scatti sembri proprio una dea! e adoro anche i tuoi tattoo.. sono molto semplici ed eleganti 1 bacio

    http://theperfectlollipop.blogspot.com

    Reply to Giulia
  • ci credi che a Milano stabo prendendo lo stesso bracciale di MArc jacobs??? 😀 ma quanto ti adoro?? 😀
    comunque il vestito sicuramente è molto difficile da usare per la città o per eventi di sera direi quasi impossibile troppo scollato e sinceramente non mi piace moltissimo il modello.
    però secondo per il mare è ottimo!!
    un bacio

    Syriously in Fashion
    Official Facebook Page

    Reply to Syrious
  • Sicuramente scenografico.
    L'ideale e' come hai fatto tu, mettendo il pezzo del costume. Oppure una bella fascia particolare: paiettata e/o di un altro colore shock che stacchi, il cui accostamento tuttavia non dia fastidio, eventualmente da abbinare a qualche accessorio.

    Reply to The pink candy
  • Really love the 1st and the last photos! You look so sexy with the naked back, but at the same time so peaceful!

    Reply to Call me M

    io dieri di usarlo come maglia…magari con uno shorts il colore è molto bello…complimenti

    Reply to Anonymous

    troppo bello per usarlo poco, solitamente non amo le cerniere vistose ma in questo caso ci sta proprio!!! la mia soluzione sarebbe una sottoveste a spalla larga, trasparente, una tonalità più chiara dell'abito! così sarebbe adatto anche per una serata estiva con dei sandali con il tacco… what do u think? monys

    Reply to Anonymous

    Ciao Chiara! sei sempre stupenda! ma l'anello è sempre di YSL?
    Laura

    Reply to Anonymous

    Il vestito mi piace. Ma il costume a stelline non lo avrei messo nemmeno da bambina sinceramente. Tu sei sempre bella!

    Reply to Anonymous

    I think it would look perfect with a lace bra!
    what does your tatoo "luce" means?

    Reply to R
  • the dress is beautiful, but I can understand why you would feel naked in it. But it looks stunning on you, babe!

    Reply to Christina

    bello l'abito!io l'avrei messo con canotta bianca,converse o sandali!!!carinissimo il costume,lo voglio anche io,marca?Bacioni Ilaria

    Reply to Anonymous
  • you might wear it with a matching bodycon lace dress underneath.

    Reply to MissK

    posso chiederti che cosa significa il tatuaggio luce??? ho visto che il tuo fidanzato sul braccio ne ha uno simile…sbaglio???

    Reply to Anonymous
  • i love the way how you wear this dress.
    It looks great. And you are able to wear a dress like this, because you´re so beautiful chiara.

    <3 Zisan

    zisanbay.blogspot.com

    Reply to Zisan Bay

    Nn mi piace molto il tatuaggio LUCE se posso essere sincera…mi piace un sacco il posto dove l'hai fatto, ma non il maiuscolo, mi ricorda il tipo di scrittura del periodo fascista, senza offesa, io l'avrei fatto corsivo

    Reply to Anonymous

    Io metterei sotto una canotta bianca con le spalline piuttosto larghe in modo da creare un "contrasto" con l'abito!!

    Reply to Anonymous
  • I'd probably wear it with a black lace bra/top (without the hooks in the back). I can see that it's quite 'air-y' for every day (or evening) wear, but it's a pretty dress!

    http://thesignaturebow.blogpost.com/
    NEW POST: My Latest Loves – Fall Colors

    Reply to Leonie
  • love the photos!
    but for everyday life I'd probably wear a tank top beneath it 🙂

    Reply to maja
  • You look like a mermaid on the last one. That photo is great, really.
    I think I won´t be able to wear this dress, because I would be worried that it would accidently show more than intended, you know what I mean, right? 😉

    I recently visited Italy, Tuscany, there is a few photos on my blog, if interested: http://www.verycrazy.blog.cz

    Reply to bittersweet
  • Io lo avrei indossato come te, penso che non ce un altro modo – è un vestito molto particolare…ma ti sta molto bene. 🙂

    Reply to modemus

    Soooo femine and soooo sexy :XX

    luchic.blogspot.com

    Reply to Lu

    Even tho u're absolutely stunning I honestly think this dress is not a big deal, u look really naked with it; u should use it in a different way!
    I would use it with a bikini top for example, not like that, with nothing at all!

    Reply to Barbara
  • hey ! i would wear it for a night out with friends 🙂 it's such an sexy dress ! oh and your luce tattoo is so cute 🙂
    lovely greetings from Nadine, ballerinasbun.blogspot.com

    Reply to Ballerina'sBun
  • Sarebbe impossibile indossalo, hai dovuto anche togliere la parte superiore dal bikini per valorizzare la spalla… se prendi una brezza senza il costume sotto l'abito… topless!
    ma comunque è bellissimo, ma non pratico…
    Kisses, Alinne

    http://www.alinnestyle.com

    Reply to Alinne's Style

    your dress is amazing Chiara!
    you totally rocked it!
    XOXO

    Reply to Ro
  • hey Chiara, my name is Patricia and I'm from Brazil, I love your blog!
    one thing I would like to know is about your tattoo where it's write "ode alla vita" I search it on the web and I found a poem, but I wasn't able to find out who wrote it, so if you could tell me I would really like it,
    thanks .

    Reply to Patricia
  • Wow, I completely understand why you always felt a little too naked wearing this dress. It's a beautiful color, but I would be too worried about accidentally showing something. You did a great job wearing this dress though! I think the beach was the right look for this dress since at the beach everyone is showing a lot of skin. (^-^)y Nice job!

    Victoria Marie
    http://victoriainjapanland.blogspot.com

    Reply to Victoria Marie

    HELLO CHIARA,

    AMAZING POST, I REALLY LOVE IT, THE PICTURES, THE LIGHT,THE COLORS AND THE SEA…. ALSO YOUR TATTOOS!!!! WHAT´S THE MEANING OF "LUCE" FOR U? WHY DID YOU CHOOSE THAT WORD??? MYNAME IS "LUZ" IN SPANISH… AND I THINK IT IS "LUCE" IN ITALIAN!!! amazing! ahhaha

    THANKS SO MUCH SWEETY

    LUX

    Reply to Anonymous

    bastava una maxicanotta (aderente e lunga)nera o bianca o del colore che vuoi..
    o una sorta di sottoveste e il gioco è fatto, anche di sera.

    not difficult!

    Reply to Anonymous

    Il vestito è splendido, adoro come lascia la schiena scoperta!Certo non è molto pratico, ogni volta che lo si indossa si rischia di non sentirsi perfettamente a poco agio. Io lo indosserei proprio come avevi pensato tu: una fascia nera o magari bianca giusto per coprire il seno così da potersi muovere in libertà. Con una canotta o un body perderebbe tutto il suo fascino, che sta proprio nella parte posteriore che lascia la schiena scoperta.
    Ti auguro Buone Vacanze,
    Lavinia

    Reply to Anonymous
  • I've had never seen what is written on your tatoos and they are wonderful ! I love the discret tatoos and these two are perfect, it inspires me to make mine a day… ^^

    Reply to Marion.

    Bellissimo vestito! Io lo metterei con una fascia…magari dello stesso colore o un colore che stacchi totalmente da abbinare eventualmente a qualche accessorio!

    Reply to Anonymous

    A sheer or meshed tank top underneath so it doesn't really beat the purpose of a cutout back. Also if you were thinking of wearing it alone then I suggest you to get fashion tapes so the dress doesn't accidentally expose parts of your body 😉

    Reply to Y
  • Gorgeous dress! But probably really best worn at the beach, it would cause a storm in the city 😉

    Simone**

    Reply to Simone
  • First of all: I Love THE LAST PIC!!

    the dress isn't my style but its quite cute, it's not too sexy, even if the back is open.. You can wear it perfectly at the beach but also for a night out with friends. It looks very comfortable. Maybe you could wear it with a black bra under it. So you don't feel naked? Try something out and you'll see!

    Ur the best blogger in the world, take care chiara!!

    xxx S:

    http://s-snowhite.blogspot.com/

    Reply to snoWhite
  • L'abito è bellissimo e secondo me usarlo come abito da sera non è una cattiva idea… a mio parere con una fascia dello stesso colore non starebbe affatto male.. mettici un ciondolo anche sulla schiena 😉 Un bacione chiara, sei favolosa!!

    Reply to alee!

    é vero,é poco pratico ma é stupendo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Marina

    Reply to Anonymous
  • LOVE, effortlessly beautiful and chic! your simple jewelry mix up is TO DIE FOR, love it!

    KM2SHOES

    Reply to km2shoes
  • Beautiful pictures! 🙂
    Although the dress is so pretty, I understand it must be not quite comfortable to wear it with such severe cut at the back.
    I'd probably wear a simple boobtube top or a bikini, or even a bralette under the dress to feel a little more comfortable.
    I myself have some tattoos and love to wear backless outfits.
    By the way, just wondering what your tats mean..?

    Reply to Sienna Rose
  • vestito decisamente impegnativo è un pò "osè"
    😉
    Brava che sei riuscita a portarlo/interpretarlo!

    Reply to Cristina

    Ampia scollatura e un po'troppo morbido. Per la sera l'avrei indossato con un top sotto, abbinandolo a dei leggins dello stesso colore del top (grigio o blu ad esempio)

    Reply to Anonymous

    I would wear it with a gorgeous jog bra. It'll look fabulous babe! 😀

    Reply to Anonymous

    Wuuhhh, so pretty. I super luve it!

    Reply to yum
  • OK i LOVE your dress and iäm really considering byuing it online! I found it in an amazing blue color! It's just that does it look baggy from the side? And how tight is it at the hips?

    Reply to Kristta

    amazing look!!
    could you (or someone else) give me the reference of your Celine sunglasses please?
    thanks

    Reply to Lauren

    Ma non rispondi più alle domande che ti poniamo noi followers?? 🙁

    Reply to Anonymous
  • I think it's a really BEAUTIFUL DRESS!
    And you should wear it more often, in a different ways :))
    Maybe with white/black top or just with a nice bra… Or with a gold/black shawl?…
    And with high-heeled shoes or sandals 🙂

    kisses!

    Reply to Lenny Lemonade

    Well, i'ts quite a dress the one u've chosen… 'couse there is not much movement you can make inside it… and you can't wear a bra… It is certainly beautiful but not one of your bests…
    I've been following up your blog only for a couple of weeks and I really like your light but still kind of elegant style, like a free-issue kinda of girl!
    I've seen some of your pictures of your shoes… do you design them? I believe they are so chic! You really should think about expanding, I'm from Argentina but my roots are italian and trust me… lots of italian and spanish people here would love to see something different from the usual high-fashion brands!

    xoxo

    Reply to clara rosconi

    che carattere è quello del tatuaggio? ARIAL? io avrei usato il COURIER…

    Wilma

    Reply to Anonymous
  • Con un reggeseno a fascia, magari di un bel giallo neon, intimo coordinato ovvio.

    Bellissimo, ma veramente poco portabile!

    Reply to Alyces77

    I agree- you do look a little too naked. If you didn't really feel comfortable in the dress, I don't think you should have purchased it. Don't worry, I've made a couple purchases like that, I can relate. 😀

    Reply to Carmen

    Great girl, great blog, amazing pure style 🙂 This dress is really cool, I adore it ! Bravo, beauty!

    Reply to Didi

    hi!i´m Rachel

    i´m thinking about make a tattoo and I really like your arm tattoo but I can't understand what is written there! can you tell me what is written?

    thanks 😉

    Reply to Rachel
  • I gioielli sono meravigliosi… L'abito no. Da dietro sembra un enorme sacco. Col tuo fisico puoi permetterti ben altro…

    Reply to Lago Blu
more comments...

Talk to us!