TheBlondeSalad-14120-copia

From last October the luxury online store MONNIER Frères gave me the chance to choose 3 different pieces each month, to keep and wear for my looks. The decision becomes more difficult each month, and I’m sure you can all understand me… My choices this time?

Dallo scorso Ottobre il luxury store online MONNIER Frères mi ha dato la possibilità di scegliere 3 diversi pezzi ogni mese, da tenere ed utilizzare per i miei look. La decisione è ogni mese più difficile, e tutti voi sicuramente potete capirmi.. Le mie scelte?

Like all the other times, the first choice was a bag: this time I fell in love with the Holmes & Yang bag by Valextra: sold as an exclusive for Monnier Frères and created by Katie Holmes in collaboration with the brand. I think It is a sophisticated and elegant piece in blue and white leather, and I decided to wear it on Saturday night for my first Christmas party of the season, at Richi’s mum house, matching it to a Au Jour Le Jour dress and Arfango shoes. What do you say?

Come tutte le volte, la prima scelta è stata una borsa: questa volta mi sono innamorata della borsa Holmes & Yang di Valextra: venduta in esclusiva per Monnier Frères e creata da Katie Holmes in collaborazione con il brand. In pelle bianca e blu mi è sembrato un pezzo sofisticato ed elegante, che ho deciso di indossare sabato sera per il primo party di Natale dell’anno, a casa della mamma di Richi, abbinandolo ad un abito di Au Jour Le Jour e alle decollete di Arfango. Che ve ne pare?

TheBlondeSalad-14005-copia
TheBlondeSalad-14085-copia
TheBlondeSalad-14069-copia
TheBlondeSalad-14115-copia
TheBlondeSalad-14105-copia
TheBlondeSalad-14136-copia
TheBlondeSalad-14163-copia
TheBlondeSalad-14151-copia
TheBlondeSalad-14135-copia
TheBlondeSalad-14171-copia
TheBlondeSalad-14174-copia
TheBlondeSalad-14194-copia

The second choice was a Isabel Marant cachemire scarf, that you saw me wearing in yesterday’s post: I adore its simplicity and the navy colour which makes it easy to mix to different tonalties, adding an elegant twist to the look.

La seconda scelta è stata la stola bicolore di cachemire di Isabel Marant, che mi avete visto indossare nel post di ieri: adoro la sua semplicità ed il colore navy che la rende facile da abbinare a diverse tonalità, aggiungendo un twist elegante al look.

TheBlondeSalad-14210-copia
TheBlondeSalad-13910-copia
TheBlondeSalad-13992-copia

My third choice was once again a pair of gloves: this time I chose these Valentino studded ones: I got convinced by the studded detail, must have of the maison, that I’ve already appreciated on bags from the talented designer and that I can’t wait to wear at my wrists 🙂

La terza scelta è stata nuovamente un paio di guanti: quelli che ho scelto stavolta sono in pelle con fibbie, di Valentino: il dettaglio che ha catturato la mia attenzione sono naturalmente le fibbie borchiate, must have della maison, che ho già apprezzato nelle borse del celebre stilista e che non vedo l’ora di provare ai miei polsi 🙂

TheBlondeSalad-14204-copia
TheBlondeSalad-14228-copia

Which is your favourite piece? I wanna know what you think about my looks and also what you would have chosen 🙂

Qual è il migliore in assoluto a vostro parere? Voglio sapere il vostro parere sui look indossati e su quello che avreste scelto 🙂

more comments...