Good morning from Moscow!
I’m here from Friday afternoon invited by Mercedes-Benz Fashionweek Russia and I couldn’t be any happier: this is not only my first time at Russian fashionweek, but It also is my first time in Moscow and in Russia in general.
On Friday afternoon and yesterday I had the chance to attend my first fashionshows here (Bessarion was my favourite one, but I also liked Goga Nikabadze, Maria Golubeva and Yana Gataullina) and the first exhibitions and presentations (loved Slava Zaitsev exhibition). Most of the designers are really young and very well organized, in the air you can breath enthusiasm and a lot of joy.
The venue of the shows is the Manege, the Kremlin old manege: a very big building in which Mercedes-Benz Lounge is also located.
I can’t wait to enjoy these two more days in Moscow and to discover more about the city! Any suggestions?
For yesterday’s fashionshows I wore a comfortable yet cool look: the main character is the new Diane Von Furstenberg gold lips satin clutch that I found on My-Wardrobe just before leaving, that I wore with a metallic skirt, logo sweater and new booties from three days ago in Paris. What about it?
Москва я люблю тебя!
Buongiorno da Mosca!
Sono qui da venerdi pomeriggio invitata da Mercedes-Benz Fashionweek Russia e non potrei essere più entusiasta: non solo questa è la prima volta che partecipo alla settimana della moda russa, ma è anche la prima volta che visito Mosca e la Russia in generale.
Venerdi pomeriggio e durante tutta la giornata di ieri ho avuto la possibilità di assistere alle prime sfilate qui (Bessarion è stata la mia preferita, ma ho apprezzato anche Goga Nikabadze, Maria Golubeva e Yana Gataullina) ed alle prime presentazioni ed esibizioni (fantastica l’exhibition in onore di Slava Zaitsev). La maggior parte dei designer è molto giovane e già molto organizzata, niente è lasciato al caso e si respira nell’aria novità, voglia di fare ed entusiasmo.
La location delle sfilate è il Manege, il vecchio maneggio di fianco al Cremlino: un edificio di dimensioni imponenti che ospita anche la Mercedes-Benz Lounge.
Non vedo l’ora di godermi questi altri due giorni nella capitale russa e di scoprire ancora di più la città! Qualche suggerimento?
Per le sfilate di ieri ho indossato un look comodo e particolare: la protagonista indiscussa del look è la nuova clutch in satin con lips dorate di Diane Von Furstenberg trovata su My-Wardrobe appena prima di partire, che ho abbinato con gonna metallic e felpa con logo, oltre ai nuovi stivaletti presi a Parigi. Che ne dite?
Москва я люблю тебя!
I was wearing:
ISABEL MARANT BOOTIES
MSGM METALLIC SKIRT
MSGM SWEATER
AMEN COAT
ZARA TAYLOR LOVE RINGS + HERMES COLLIER DE CHIEN BRACELET
CHOPARD RING + TIFFANY&CO BRACELETS + CARTIER LOVE BRACELET
DIANE VON FURSTENBERG GOLD LIPS CLUTCH
ELIZABETH AND JAMES SUNGLASSES