Here is how I spent last Monday, my fifth and last (unfortunately) day in Tokyo. The morning was dedicated to the shooting for the JJ japanese magazine which, thanks to the perfect japanese organization, also finished one hour before the schedule. Hair and makeup was done by a wonderful team in my hotel room: It has never happened to me before to have my hair and makeup done with such a beautiful view 🙂
The one you see in photos is the first of 3 looks I created for the shooting: I was wearing a total black with sequined golden blazer, the new Mulberry Bayswater found the day before at Ragtag and the vernis Louboutin, that I exchanged with flats for the afternoon.
After a sushi lunch in a typical restaurant (Thanks Kenta for the advice!) and a last trip in Shibuya, Carolina and I were invited to the Murua showroom, a beautiful japanese brand for which Carolina modeled last year. I met the staff who also liked our tshirts (go WERELSE!), I admired their new collection and I got a lovely long blazer, that I wore for the night.
Last dinner in Tokyo couldn’t take place in any other place than Gonpachi, which inspired Quentin Tarantino for the famous fight scene at the restaurant in Kill BIll (one of my favourite movies). I really hope to be back in Tokyo soon, It gave me such strong feelings.
Ecco come ho passato lo scorso lunedi, il mio quinto ed ultimo (purtroppo) giorno a Tokyo. La mattina è stata dedicata allo shooting per il magazine giapponese JJ che, grazie all’organizzazione perfetta è finito anche un’ora prima del previsto. Il trucco e parrucco è stato fatto da un team eccezionale nella mia camera d’hotel: mai mi era capitato di farmi truccare e pettinare con una simile vista 🙂
Quello che vedete in queste foto è il primo di 3 outfit che ho creato per il servizio fotografico: indossavo un total look nero con blazer dorato di paillettes, la nuova Mulberry Bayswater trovata il giorno prima da Ragtag e Louboutin in vernice, che ho cambiato con le ballerine per il pomeriggio.
Dopo un pranzo di sushi in un ristorante tipico (grazie Kenta per il consiglio!) e dopo un ultimo giro a Shibuya io e Carolina siamo state invitate nello showroom di Murua, un interessantissimo brand giapponese per cui Carolina ha posato l’anno scorso. Ho cosi conosciuto lo staff che ha apprezzato le nostre tshirt (go WERELSE!), ho ammirato la nuova collezione e ho preso un blazer lungo meraviglioso, che ho indossato per la serata.
L’ultima cena a Tokyo non poteva essere organizzata in altro posto se non da Gonpachi, che ha ispirato Quentin Tarantino per la famosa scena del duello al ristorante in Kill Bill (uno dei miei film preferiti tra l’altro). Spero con tutto il cuore di tornare a Tokyo molto presto, è una città che mi ha dato emozioni incredibili.
I was wearing:
LOUBOUTIN PIGALLE VERNIS SHOES (then changed to CHANEL QUILTED FLATS)
SEVEN FOR ALL MANKIND BLACK JEANS
ZARA SWEATER
ZARA SEQUINED GOLDEN BLAZER
HERMES COLLIER DE CHIEN
MULBERRY BAYSWATER BAG IN GOLDEN COLOUR